Методология:
Задача 1: Методи (включително маркетингови) на интегриране на възрастните граждани в процеса на обучение.
- В Европа постоянно се увеличава броят на пенсионерите и на хората, които подлежат на пенсиониране в следващите няколко години.
- Как да се подходи към тези хора?
- Как да се поддържа интересът им към обучението?
- Как да се повиши качеството им на живот?
- Как вече натрупаното познание и компетентност да бъдат използвани в контекста на включването на възрастните хора в процесите на обучение?
Отговорен партньор по тази задача е библиотеката в Роскилде, Дания.
Задача 2: Методи за включване на възрастни доброволци в обществена работа чрез дейността на други възрастни граждани
- Много от хората, които са изправени пред съществуването извън пазара на труда, имат огромни ресурси от познание и време.
- Местната общност се нуждае от техните способности и интереси. Те биха могли да подпомогнат други възрастни хора в процеса на тяхното социализиране.
- Обучението може да направи от доброволното участие едно много по-възнаграждаващо и позитивно предизвикателство.
- Проектът цели да открие какво може да е ядрото от заинтересувани пенсионери, включени като доброволци, и как да се подходи към тях, как да се привлекат повече възрастни в доброволната работа.
- Проектът изследва методите и възможностите за поддържане на компетентността на възрастните хора, за да провокират интерес и открият съмишленици.
Отговорен партньор са библиотеката и информационният център в Девън, Великобритания.
Задача 3: Методи за предаване на познание от възрастното към младото поколение
- Сред знанието и способностите, които притежават по-възрастните, са и тези за традицииите и техниките, които вече са в по-малка степен актуални. По-младите поколения пък знаят неща, необходими за активния социален живот в съвременното общество.
- Как да се открият методите, които да инспирират обмен между поколенията, които да подкрепят възрастната общност, които да опазят и предадат културното наследство? За да не бъде то загубено, за да се положат грижи за него.
- Наложително е да се изведат методите, които ще опазят компетентността, интересна и необходима за младите поколения, но и ще дефинират областите, в които възрастните нямат достатъчно познание, за да водят живот на равностойни и осведомени граждани.
Отговорен партньор е Италия - Communita Montana Unione dei Comuni Valle del Samoggia
Задача 4: Методи за поддържане и увеличаване компетентността на възрастните хора
Задача 5: Оценка и утвърждаване
- Оценката на проекта има за цел да създаде средства и способи за споделяне на дейностите между партньорите и страните.
- Описанието на дейностите, местата и отличителните характеристики ще направи възможно разбирането на основната идея и главните компоненти за прилагането им в нова среда.
- Вече тествана на едно място, дейността или практиката може да бъде пренесена в нова форма, на ново място. Това ще даде възможност да се разбере защо дадена проява може да бъде определена като "добра практика", "по-добра практика" и, дори, "най-добра практика".
Отговорен партньор е Регионална библиотека "Пенчо Славейков" - Варна.
Задача 6: Разпространяване на дейностите
- Освен разпространението на дейностите със средствата на маркетинга, сътрудничеството и публикуването на резултатите, проектът ангажира отделните партньорски работни групи с взаимен обмен на информация и познание с възможностите на on-line общуването.
Отговорен партньор е Испания - Ciberespacio SL
Последни публикации:
- Компютърни умения за начинаещи, юли 2010
- Международен семинар - Варна, май 2010
- Компютърни умения за начинаещи, май 2010
Категории:
Архиви
- Май 2010
- Април 2010
- Февруари 2010
- Ноември 2009
- Септември 2009
- Юни 2009
- Април 2009
- Март 2009
- Декември 2008
- Октомври 2008
Връзки:
- LL4S
- Ciberespacio (ES)
- Devon (UK)
- Roskilde (DK)
- Vara (SE)
- Varna (BG)