Global Navigation

Main Navigation

Sub-Navigation

   Конференции, семинари
   Проекти
   Специализации
   Презентации
   Културен календар
   Чествания
   Новини и събития

   125-та годишнина
   130-та годишнина

  

Content

Проект AITMES

Тренинг семинар    13 септември 2007 г.

На 13 септември 2007 г. от 9.00 ч. в Регионална библиотека "Пенчо Славейков" бе домакин на  поредния тренинг семинар, етап от проекта AITMES. В контекста на забавна криминална история, в която участниците от България, Унгария, Германия разгадаваха стъпките на мними престъпници,  беше проведено обучение по прилагане на мобилни информационни технологии. Целта на семинара бе да експериментира нови начини за електронно обучение, да изгради базов модел на такъв вид обучение, основано на Интернет технологиите, да направи следваща стъпка в повишаване квалификацията на специалистите.

От българска страна  в семинара се включиха библиотекари, историци от Регионалния исторически музей - Варна, преподаватели, специалисти от Държавния архив. Разделени на четири групи, участниците търсеха “следи”, оставени от “крадци на ценни предмети”. Следвайки играта, групите се озоваха пред най-интересните обекти от културно-историческото наследство на град Варна – Археологическия музей, Астрономическата обсерватория, Музея на Възраждането, Военноморския музей. Участниците документираха обектите с PDA устройство /джобен компютър/, научиха се да осъществяват чрез него мобилни комуникации, да правят снимки, видеоклипове,  да съхраняват видео и графични файлове, да прехвърлят информацията на мобилна уеб платформа. Пета, контролна група колеги работеше в самата библиотека и по конвенционален начин получаваше информация за търсените обекти.

В края на деня групите се събраха в библиотеката, разказаха какви “веществени доказателства” са открили и успяха да определят във времето и пространството маршрута на “престъпниците”. Сакът с “откраднатите” вещи се оказа скрит в едно от хранилищата на библиотеката.

Участниците попълниха тест за впечатления от придобитите знания. Тепърва предстои анализ на резултатите от семинара, който ще ни даде отговор дали игровия или конвенционалния начин на обучение е по-подходящ за образователни цели при деца и при възрастни хора, с цел да се създаде действащ базов модел на обучение.

 

 

 

 

 


Sidebar

Footer