Словесното разказвателно умение в театър и картини


NARRation - Acquisition of Basic skills in Libraries and Schools


AQUA NARRABILIS

 

2014-1-AT01-KA200-001024
Регионална библиотека "Пенчо Славейков" - Варна

line
Работна среща във Варна, България, 18-19.06.2015 г.

На 18 и 19 юни в Регионална библиотека „Пенчо Славейков” – Варна се проведе втората партньорска среща по проект AQUA NARRABILIS – Словесното разказвателно умение в театър и картини по програма Erasmus+ на Европейската комисия. През първия работен ден представителите на гостуващите партньорски организации от Австрия, Португалия, Кипър и Полша имаха възможността да се запознаят с програмите и проектите на библиотеката, ориентирани към детската читателска аудитория. Децата са основна целева група и в настоящия проект, който се фокусира върху формирането на умения за разказване на истории, разкриването на творческите способности на личността за описание на събития и предмети, създаване на основни и ключови компетенции по отношение на грамотността, изучаването на майчин и чужд език, отстояване на активна гражданска позиция в условията на демокрация.

Фотогалерия от срещата

Атрактивното участие на малките актьори от Куклен театър „Палечко” при Общински детски комплекс – Варна визуализира стремежа на участниците в проекта да реализират неговата основна цел - да се подкрепи една нова форма на преподаване и учене, основана на разказването на истории, традиционния японски театър камишибай, куклен театър и театър на сенките, за да се повишат индивидуалните способности на децата във възрастовите групи 3-6 и 7-10 г. и да се подобри съответната учебна среда в училища, детски градини и библиотеки. Сред целите на проект AQUA NARRABILIS - Словесното разказвателно умение в театър и картини, са придаването на педагогическа стойност на разказването на истории; комбинирането на популярната общественозначима и екологично важна тема за водата с материали и методи за учене на майчин език; осигуряването на практически дидактични материали за деца и съответните инструменти за обучение на обучители – учители и библиотекари; включването на мултилингвистичен подход – всички материали се публикуват не само на английски език и на езиците на партньорите (български, немски, гръцки, полски, португалски), но и на най-разпространените езици като френски, испански и италиански; изграждането на устойчива мрежа с общодостъпни отворени образователни ресурси за преподаване на разказвателни умения в европейски мащаб. Вторият ден от работната среща премина в конструктивен диалог за уточняване на детайлите в предстоящите дейности за изработване, събиране и представяне по подходящ начин на:

• 18 истории на тема вода на английски език и на още 8 европейски езика;
• 72 пилотни, възрастово ориентирани шаблони за обучение в детските градини, училищата и библиотеките;
• материали за обучение на библиотекари, учители и възпитатели в детските градини, доказани в практиката;
• материали за он-лайн обучение.

Подробно бе обсъдена и програмата на предстоящата трета работна среща, която ще се проведе през декември в Кастело Бранко, Португалия. Участниците във форума изказаха благодарност и задоволство от условията на провеждане на събитието, неговата организация и богата програма, представяща дейностите на библиотеката за работа с деца.