В нито една картина от серията "Четящи" не се усеща несигурност и колебание в четката на Реноар. Художникът се фокусира главно върху лицето. Това прави композицията лесна за възпремане.
"Четяща жена" е изложена заедно с "Целувката" (1962) на Рой Лихтенщайн в изложбата Double Take: From Monet to Lichtenstein. Основни акценти в двете картини са дълбочината и богатството на цветовете и подчертаното силно присъствие на жената. И двете жени изглеждат откъснати от всичко, което ги заобикаля, освен от случващото се в съзнанието им.
Художникът изобразява нещата такива, каквито ги вижда, променени от светлината. Използва палитра с цветовете на дъгата, като нахвърля върху платната мрежа от леки мазки, преливащи в безброй нюанси. Сенките често са яркосини, вместо черни.
3